NOTÍCIES

Apostem pel sud-est asiàtic

20/01/2021

Semillas Fitó ha sabut créixer i afrontar el repte de la internacionalització, mantenint el seu fort compromís per continuar sent una empresa independent i de propietat familiar. La clau d’aquest creixement ha estat la seva aposta per l’R+D+I, que rep una inversió del 20 % de la facturació anual i la converteix en l’empresa del sector agrícola que més inverteix en recerca.

L’empresa, que és un clar referent als mercats del Mediterrani i de Sud-amèrica, va inaugurar l’any 2014 la seva filial a l’Índia amb l’objectiu d’introduir-se al mercat del sud-est asiàtic.

Parlem amb Enrique Roca, director de Vendes i Màrqueting al Sud-est Asiàtic, per conèixer els detalls d’aquest mercat i el seu valor estratègic.

Com és l’agricultura al sud-est asiàtic?

L’agricultura del sud-est asiàtic es troba encara en una fase de desenvolupament. Els agricultors són propietaris de parcel·les molt petites que treballen ells mateixos. A Myanmar, per exemple, el 70 % de la població subsisteix de l’agricultura, que està poc desenvolupada i hi ha poca inversió en inputs. Amb prou feines coneixen les principals tecnologies de l’agricultura moderna, però hi ha raons per pensar que s’hi està produint un canvi. Iniciatives com la de Fresh Studio a Vietnam i la de Fresh Line in Myanmar són indicis de l’inici de modernització de l’agricultura en aquests països. Totes dues companyies tenen l’objectiu de millorar i assegurar la producció d’aliments.

Per què és important per a Semillas Fitó el mercat del sud-est asiàtic?

La divisió d’Hortícoles s’ha marcat l’objectiu d’aconseguir els 75 M d’€ de facturació el 2022-2023. Per aconseguir aquest ambiciós objectiu cal l’aportació de la regió del sud-est asiàtic. SEA (sud-est asiàtic) és un dels pilars de creixement o growth levers de la divisió al costat de Foodture, Processing o Bulk Sales. Gairebé el 7 % de les vendes de la unitat de negoci d’Hortícoles provindran d’aquesta part del món l’any 2023.

Quins països tenen més potencial per a Semillas Fitó? Per què?

L’Índia, Vietnam, Tailàndia, Taiwan, Malàisia i Myanmar. En primer lloc, l’Índia, no només per l’enorme volum del seu mercat (més de 13,5 M d’hectàrees), sinó també pel seu creixement, especialment de l’agricultura protegida. Actualment, ja hi ha més de 12.000 ha d’hivernacles i amb taxes de creixement anual de dos dígits.

Quins cultius tenen un major potencial de vendes per a Semillas Fitó en aquesta zona?

Les varietats de tomàquet, pebrot i meló sembla que s’adapten millor a les condicions de cultiu d’aquests països. Fa poc hem llançat el primer catàleg de Fitó per al sud-est asiàtic amb varietats de tomàquet, pebrot, albergínia, cogombre, meló, carbassó i síndria. A mesura que s’obrin més programes de recerca, serem capaços de desenvolupar varietats que guanyin quota de client en països en els quals abans no teníem presència.

A curt/mitjà termini, quins són els principals objectius que es volen aconseguir? I a llarg termini?

L’objectiu és créixer orgànicament i consolidar vendes amb els clients. Construir i formar un equip sòlid. Durant els propers 5 anys, volem crear les bases d’un creixement continuat i rendible. L’avantatge dels mercats asiàtics és que es troben en plena transformació d’una agricultura de subsistència a una agricultura de més valor afegit. Aquesta transformació s’està produint impulsada pel creixement del poder adquisitiu d’aquests països, així com per ser centres de producció agrícola per a la resta del món. Això està portant a la professionalització progressiva dels agricultors i a l’ús de tècniques i híbrids de més qualitat.

Quins són els principals reptes? Què podem fer per afrontar-los?

Malauradament, l’entrada de Semillas Fitó a Àsia es produeix amb una mica de retard i els nostres principals competidors internacionals tenen molt consolidades les seves posicions en aquests països. També les empreses locals, a través d’aliances i col·laboracions, han fet un gran pas endavant. Afortunadament, tots aquests mercats segueixen amb taxes de creixement força altes, cosa que hauria de permetre que Semillas Fitó pugui trobar el seu lloc, especialment en el segment de més valor afegit.

Actualment, Semillas Fitó compta amb deu filials arreu del món i té presència directa en 10 països més. L’estratègia d’internacionalització de l’empresa està basada en la proximitat, un valor diferencial de la companyia, la vocació de la qual és treballar al costat de l’agricultor per ajudar-lo a desenvolupar el seu negoci a través de les llavors adaptades als terrenys i climes locals.

  • Compartir:

Últimes noticies

15/04/2024

Semillas Fitó presenta el seu nou posicionament global per a hortícoles, així com les varietats Foodture i per a gran consum a la Fruit Attraction 2023

16/02/2024

Semillas Fitó presenta el seu nou posicionament global per a hortícoles, així com les varietats Foodture i per a gran consum a la Fruit Attraction 2023

17/01/2024

Semillas Fitó acudeix a la Fruit Logistica per reforçar el seu posicionament de marca i presentar un ambiciós Pla de Sostenibilitat 2026

11/01/2024

Waikiki rep el premi Sabor de l’Any 2024 a Portugal

CONTACTA AMB NOSALTRES

Consulta la nostra xarxa comercial arreu del món

Oficina Central

Selva de Mar 111 08019 Barcelona España
Tel.: 93 303 63 60 · Fax: 93 303 63 73

info@semillasfito.com