Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i publicitat d'interès. A l'continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra: Política de cookies Acceptar

NOTÍCIES

Monterosa és líder en producció de tomàquet d’estiu a Catalunya

15/07/2020

Avui en dia que el mercat protesta per la falta de sabor en els tomàquets, la varietat Monterosa garanteix el mateix sabor del tomàquet tradicional tota la temporada

La varietat de tomàquet Monterosa produïda per Semillas Fitó, la multinacional especialitzada en millora genètica, producció i distribució de llavors, es converteix aquest estiu en líder en producció de tomàquet a Catalunya amb un 20% més respecte a l'any passat.

Actualment existeixen més de 1.800 varietats de tomàquets al món. A Espanya es conreen més de la meitat, tot i que la majoria dels consumidors només coneixen entre 10 i 15 varietats. Segons dades de l'anàlisi de superfície, rendiment i producció d'hortalisses elaborat pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA), de les 15.854.317 tones d'hortalisses que es van produir el 2019 a Espanya, 5.000.559 tones van ser de tomàquet. Més del 15% d'aquesta producció va destinada al mercat internacional, principalment dins de la UE.

L'estiu és l'època per assaborir els millors tomàquets. De juliol a setembre, en plena expansió de la temporada, són molt més saborosos. Actualment es poden aconseguir tomàquets durant tot l'any, però cada vegada és més difícil trobar fruits tan bons com abans.

Semillas Fitó va aconseguir crear, després d'anys d'investigació, la varietat de tomàquet Monterosa que garanteix el mateix gust tota la temporada. Aquesta varietat de barreja de sang catalana Pera de Girona i italiana (Costoluto Genovese) s'ha convertit en el vaixell insígnia de la companyia i ha obtingut reconeixement internacional i premis com el d'Innovació Hortofructícola. "Per guanyar terreny en aquest sector apostem pel gust a les noves varietats, sense oblidar els nous colors i formes per satisfer les demandes del mercat. La nostra missió és fer pedagogia del tomàquet i democratitzar el seu sabor", destaca Jordi Ballester, director de Desenvolupament de Negoci a Semillas Fitó.

L'empresa de llavors aposta per aquest producte icònic i un dels més utilitzats en la dieta mediterrània, però que alhora és un gran desconegut de les seves propietats i beneficis per la majoria.

Hi ha un segment de població cada vegada més gran que busca noves experiències sensorials en la seva alimentació. El consumidor vol ser sorprès amb sabors, textures, colors, formes i tot allò que sigui atractiu i gaudeixi els sentits. Aquí dirigeix Semillas Fitó la seva línia de treball amb més de 30 tipologies: de petit calibre, de diferents formes, mides i colors molt apreciades pels agricultors per respondre a les demandes de mercat, que vol varietats de molt gust i que siguin productives.

El consum, com la mateixa societat, s'ha polaritzat en els últims anys i, ara per ara, davant dels qui demanden productes commodity a un preu més baix, hi ha un perfil de consumidor que no només vol alimentar-se, sinó que "busca productes que li ofereixin una major satisfacció i plaer", afirma Germán Anastasio, Global Tomato Coordinator de Semillas Fitó. Així, sense descuidar el mercat de commodities, Semillas Fitó dóna continuïtat a la seva innovació en tomàquet amb la Monterosa Collection, formada pels exuberants i voluptuosos tomàquets Monterosa en quatre colors diferents amb experiències de sabor úniques: groc, rosa, taronja i xocolata; el carnós i versàtil tomàquet Finggerino, perfecte per a dippear per la seva forma allargada; el cherry Essentia, que la forma de cor li dóna un aspecte diferenciador; o l'última novetat Nippo, que és el primer tomàquet fundent amb textura de gominola i constitueix una autèntica experiència sensorial. Aquests projectes es troben en diferents fases de desenvolupament, però tots conflueixen en aquesta direcció cap a la innovació amb tomàquets de sabor diferencials com a resultat.

Productivitat i innovació són les dues cares de la moneda de la rendibilitat i les línies en què treballa Semillas Fitó, que és conscient que la crisi econòmica que s'acosta podria frenar el consum dels productes premium i no renuncia a la seva vocació d'empresa global. No obstant això, no alterarà la seva estratègia, centrada en donar alternatives a aquells productors que busquen millorar la rendibilitat del seu cultiu gràcies a una major productivitat, però també als que persegueixen fer-ho aportant valor afegit.

  • Compartir:

Últimes noticies

14/09/2020

Tejo, Bambú y Caobado aportan las ventajas de la genética SmartQ al segmento de pepino holandés

26/08/2020

Optimitzar la gestió del reg en cultius de tomàquet

24/08/2020

Divulguem les avantatges mediambientals de sembrar barreges farratgeres

03/08/2020

Llancem la nostra nova web per a Portugal

CONTACTA AMB NOSALTRES

Consulta la nostra xarxa comercial arreu del món

Oficina Central

Selva de Mar 111 08019 Barcelona España
Tel.: 93 303 63 60 · Fax: 93 303 63 73

info@semillasfito.com